مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 07:302021-08-14سياسي

اینفوگراف | محصولات نانویی دانش بنیان در میدان مقابله با کرونا


در دوران دشوار و پر تلاطم کرونا، تمام حوزه های فناوری دست به کار شدند تا سایه بیماری را از سر جامعه کم کنند، نانوفناوری یکی از پرکاربردترین این حوزه هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از آغاز شیوع این ویروس ناشناخته و همه گیر، فعالان حوزه فناوری نانو نیز دست به کار شدند و با صرف تمامی توانمندی خود و از صرف توان و تخصص خود برای یاری جامعه در برابر ویروس نانو که در مقابله با همه گیری کووید 19 اثرگذارند را می توان به دو دسته کلی محصولات مورد استفاده در پیشگیری و محصولات تشخیصی دسته بندی کرد.

ماسک های تنفسی بر پایه نانوالیاف، دستگاه های تصفیه کننده هوا بر پایه فناوری پلاسما، مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح حاوی نانومواد و مکمل های دارویی برپایه نانومیسل از جمله مکمل دارویی کورکومین، مهم ترین محصولات برای پیشگیری و دستگاه تشخیص سریع کرونا برپایه نانوحسگر  از محصولات حوزه تشخیص هستند.

در این اینفوگراف به ویژگی های برخی از تولیدات نانویی ایران ساخت که در پیشگیری و مقابله با ویروس کووید 19 اثرگذاری دارند اشاره شده است:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینفوگراف | محصولات نانویی دانش بنیان در میدان مقابله با کرونا

اینفوگراف | محصولات نانویی دانش بنیان در میدان مقابله با کرونا